Pauline Tonkens

About

Opgeleid in zowel taal-wetenschappen (KUB, Tilburg) als kunst (Academie, Rotterdam) en al vanaf 1987 initiator van diverse publicaties.

Stillevens

Naast ruimtelijk werk en grafiek ben ik enige tijd geleden begonnen met het fotograferen van  stillevens. Wat me intrigeert is dat de uitbeelding ervan al eeuwen ongeveer hetzelfde is. Schedels fruit, boeken en potjes zijn vaak afgebeeld, voorwerpen die  blijven boeien om composities mee te maken en een inhoud te verbeelden.

Vaak hebben de afgebeelde voorwerpen een inhoud gekregen die ze niet meer kwijtraken,  zoals de zandloper de tijd symboliseert, de bloem de broosheid en de vergankelijkheid van de mens.

In mijn foto’s wil ik de schoonheid van het licht laten zien en hoe dit betekenis geeft aan de compositie.

Exposities