Art Centre Schiedam

Sinds mei 2022 exposeert Stichting KunstWerkt op een mooie nieuwe locatie. Het voormalig postkantoor van Schiedam aan het oudste stadspark van Nederland. De plek waar vroeger postzegels werden verkocht en men pakketjes kon afgeven is getransformeerd naar een aantrekkelijke, laagdrempelige locatie waar ruimte komt voor beeldende kunst, fotografie en experiment. Voor jong en oud, voor kunstkenners en kunstliefhebbers.

Ook te zien in Art Centre Schiedam

Galerie Voûte

Art Gallery Voûte is sinds 1994 onafhankelijk, onconventoneel (soms tot op het nonconformistiche af) en internationaal geörienteerd. Onze stijl kan enigszins eclectisch worden genoemd. Maar boven alles gaat het bij ons om de kwaliteit.

St. Tone & Image

St. Tone & Image is de voortzetting van De Fotowerkplaats. De stichting geeft opdrachten aan Peter de Raaf (V!Ps International Art) en Wim van Zon (Music Inspired Art) om museale tentoonstellingen te organiseren en muziekfotoarchieven te beheren. Verwacht ook lezingen, workshops en boek- en cd-presentaties.

Bereikbaarheid & parkeren

Met de auto

Neem op de A20 afslag 11 Schiedam Centrum en ga rechtsaf richting het centrum. Blijf de weg volgen tot aan het einde de tramlijn linksaf gaat. Ga hier rechts. U kunt hier direct nog eens rechts de parkeergarage in rijden, of nog een stukje door rijden en de eerste weg links de Lange Nieuwstraat nemen. De expositieruimte is aan het begin van deze straat te vinden.

Alternatief kunt u op de A4 afrit 16 Schiedam West nemen. Aan het einde van de afrit linksaf richting Schiedam de Vlaardingerdijk volgen tot aan de Nieuwe Haven. Neem de eerste afslag op de rotonde, en de tweede afslag op de volgende rotonde. Bij de kruising rijdt u rechts de Lange Nieuwstraat in.

Parkeren

Er is beperkt ruimte voor betaald parkeren voor de deur. Het is aan te raden om gebruik te maken van de parkeergarage van winkelcentrum Passage

Vanuit de Passage loopt u in ongeveer 5 minuten richting de Koemarkt, gaat u rechtsaf de brug over en steekt u na 100 meter over naar de Lange Nieuwstraat.

Openbaar vervoer

Bus of tram

Het park de plantage is vanaf NS station Schiedam Centrum te bereiken met bussen 51,54 en 126, uitstappen bij halte ‘Oranjestraat’. Loop enkele meters terug naar het zebrapad en steek over naar de Lange Nieuwstraat. Kunstcentrum De Post bevindt zich aan het begin van de straat.

RET tramlijnen 21 en 23 stoppen dicht bij het park; vanaf halte ‘Koemarkt’ loopt u richting de t-splitsing, waar u rechts af de brug over gaat. Na 100 meter steekt u bij het zebrapad over en loopt u de Lange Nieuwstraat in.

Wandelend vanaf station Schiedam Centrum

Vanaf NS station Schiedam Centrum is de Plantage een ruim kwartier wandelen.

• Verlaat het station aan de centrum-zijde.
  • Steek het Stationsplein en de Prof. Kamerlingh Onneslaan over en ga de Singel in.
  • Aan het einde van de Singel steekt u het grote marktplein bij het Stadskantoor over, met de Sint Liduina Basiliek achter u.
  • Aan de andere kant van het plein steekt u de Broersvest over (incl. tramlijn), en vervolgt uw weg links-af.
  • De Broersvest eindigt in de Koemarkt. De tram gaat hier links af, maar u gaat rechts de brug over.
  • Na 100 meter is de Lange Nieuwstraat de tweede straat links, en bent u bij KunstCentrum de Post aangekomen.