Ode aan de Stip

Ode aan de Stip is een expositie van twaalf kunstenaars die de 'Stip' in hun werk zoeken, niet definiëren. Wat betekent de Stip in de kunst voor hen? Hoe eren zij de (geschiedenis van) de Stip in hun werk?

Ode aan de Stip kan een ode aan Seurat zijn, maar laat ook zien hoe nietig een Stip kan zijn en toch alles kan omvatten. Wat deze expositie zo boeiend maakt is, dat de kunstenaars spelen met al die eigenschappen van de Stip.

Karin van As, José Dohmen, Jan van Dorp, Willem van Hest, Aldo Hoeben, Inge Hoefnagel, Fenneke Hordijk, SAGE, Ad Timmermans, Pauline Tonkens, Annemarie van Ulden, Frans de Winter

zondag, 30 juli, 2017 tot zondag, 27 augustus, 2017

• Opening "Ode aan de Stip"

zo 30 jul, 15:00
  • Wandeling "Uitgestippeld"

zo 6 aug, 14:00
  • Kunstenaars gesprekken

za 19 aug, 15:00
  • Wandeling "Uitgestippeld"

za 26 aug, 14:00

Wegens succes herhaald: een wandeling door het centrum van Schiedam, op zoek naar stippen.

• Finissage "Ode aan de Stip"

zo 27 aug, 15:00