van Fles naar KunstWerkt

Kunst verbindt, dat zit in het DNA van st. KunstWerkt. Deze keer gaan we de verbinding aan met het Jenevermuseum. De ‘kelderfles’ is daarbij onderwerp én inspiratiebron.

Om te vieren dat St. KunstWerkt dertig jaar bestaat zijn dertig deelnemende kunstenaars aan de slag gegaan met de iconische 'kelderfles'. Het resultaat is een verscheidenheid aan kunstwerken gebaseerd op echt Schiedams erfgoed.

De kunstenaars nemen de bezoekers mee in het achtergrondverhaal van de tentoonstelling tijdens gratis rondleidingen.

Combineer uw bezoek met het Jeneverfestival in de Havenkerk (naast het Jenevermuseum).

Zie www.jeneverfestival.nl

Voor de opening, rondleidingen en nieuwjaarsreceptie is een geldig corona-toegangsbewijs nodig. Bij de ingang vragen wij om uw QR-code te laten scannen.

St. KunstWerkt en het Jenevermuseum heten u van dinsdag t/m zondag van 11.00 tot 17.00 uur
 van harte welkom in het Jenevermuseum: Melcherszaal, Lange Haven 74-76, Schiedam.
Gratis met een Rotterdampas, museumjaarkaart of vriendenpas van het museum.
Zie ook www.jenevermuseum.nl

vrijdag, 26 november, 2021 tot zondag, 16 januari, 2022

• Opening 'Van de appel en de boom'

za 27 nov, 15:00

Officiële opening van de expositie door Burgemeester Cor Lamers van Schiedam in het Wennekerpand. Tevens uitreiking van het eerste exemplaar van een speciale thema-editie van het culturele blad 'Puntkomma' over het KunstWerkt-jubileum en de beeldende kunst in Schiedam. I.v.m. de coronamaatregelen alleen voor genodigden.

De hele middag is er gelegenheid om de tentoonstelling in de Boterstraat te bezoeken tijdens een vooraf te boeken tijdslot via Eventbrite Er is (hier) geen openingshandeling maar we maken het wel gezellig.

• Opening 'van Fles naar KunstWerkt'

zo 28 nov, 15:30

Opening
door Diederik von Bönninghausen, directeur van het Jenevermuseum en Arjen Baas, voorzitter van st. KunstWerkt. Met een voordracht door dichter Kees Plaisier en zang van Martine de Heij. Kom op tijd i.v.m. beperkte capaciteit van de zaal!

zo 12 dec, 14:00

za 18 dec, 14:00

• Finissage 'Van de appel en de boom'

zo 19 dec, 15:30

Kunsthistorica Cilia Batenburg interviewt een aantal exposerende 'appels' èn de 'bomen', waarvan de 'appels' afkomstig zijn.
    De finissage is alleen toegankelijk met een geldige QR code. U kunt vooraf een gratis kaartje aanschaffen via deze Eventbrite (link volgt na 6 december (o.v.)).

za 15 jan, 14:00