Je zou denken dat polaroid fotografie met de komst van betaalbare digitale camera’s van het toneel is verdwenen. Maar polaroids blijken een onweerstaanbare charme te hebben; dat unieke stukje film waarop langzaam een beeld verschijnt, vaak imperfect met een eigenaardig kleurenpalet, het blijkt een grote aantrekkingskracht te hebben.

Stichting KunstWerkt organiseert een tentoonstelling met meesterwerken uit de geschiedenis van Polaroidfotografie in haar gloednieuwe expositieruimte.

Dat ons land een grote rol speelt in de geschiedenis van polaroid is bij niet veel mensen bekend. Het fotopapier wordt hier gemaakt en er zijn veel bekende Nederlandse fotografen die met polaroid werken of hebben gewerkt, o.a. Anton Corbijn, Vincent Mentzel, Ulay en Marcel van der Vlugt. Van deze en nog vele andere Nederlandse fotografen zijn polaroids te zien in Schiedam.

vrijdag, 10 juni, 2022 tot zondag, 10 juli, 2022

De expositie in Art Centre Schiedam is in deze periode iedere donderdag, vrijdag, zaterdan en zondag van 13:00 tot 17:00 gratis toegankelijk.

• Opening 'De Magie van Polaroid'

zo 12 jun, 15:30
  • Documentaire ‘Instant Dreams’

za 18 jun, 20:30

Ter gelegenheid van de expositie 'De Magie van Polaroid' vertoont Wenneker Cinema de documentaire 'Instant Dreams' van Willem Baptist.

• Finissage 'De Magie van Polaroid'

zo 10 jul, 15:30

Kunsthistorica Cilia Batenburg gaat in gesprek met polaroid fotografen.

Contact

Voor vragen over de expositie "De Magie van Polaroid" kunt contact opnemen per email:

Algemeen: polaroid-info@stichtingkunstwerkt.nl
Pers: polaroid-pr@stichtingkunstwerkt.nl

Volg ook de ontwikkelingen op social media:

Facebook: facebook.com/stichtingkunstwerkt
Instagram: instagram.com/stkunstwerkt