AARDig

Overstromingen, droogtes, een pandemie.., wat vertelt de aarde ons? We leven op en gebruiken de aarde al tienduizenden jaren. Steeds meer realiseren we ons dat het weer een symbiose moet worden in plaats van eenzijdig gebruik.

‘Het wordt tijd dat we aardig worden voor de aarde.’

Dertien kunstenaars tonen hun verbeelding van dit idee.
Dick Berckenkamp, Maaike van de Gevel, Pim van Halem, Marco Hamoen, Martine de Heij, Inge Hoefnagel, Nancy Hoogstad, Carine Hooykaas, Friedie Kloen, SAGE, Annemarie van Ulden, Karin de Visser, Sasha Zuidam
Curator: Rob van der Ven

De dansvoorstelling 'Kop in het zand' is een ecologische samenwerking van Magnezy Dance Productions en Stichting KunstWerkt.

Het veranderende klimaat brengt grote gevaren voor de mensheid met zich mee. Choreograaf Liat Magnezy is van mening dat we niet langer onze kop in het zand moeten steken. Het thema is nu, door de uitbraak van het coronavirus, actueler dan ooit tevoren.

Magnezy’s dansvoorstelling verbeeldt het Cassandra effect: met de wetenschap als roepende in de woestijn en de meeste mensen als struisvogels, met hun kop in het zand. Deze voorstelling wordt gemaakt met zes dansers en twee muzikanten en is te zien op het Stadserf in Schiedam.

Danstijden
Zaterdag 25 september 13:00 uur en 15:00 uur