Kunst op de Fles

Elk jaar geeft de Vereniging Vrienden van het Jenevermuseum een kunstenaar de opdracht voor het ontwerp van een Vriendenfles. Het ontwerp van de 20ste fles is dit jaar van de hand van Marita Beukers. Haar achternaam hint naar de bijzondere band die ze heeft met het museum (voormalig distilleerderij Beukers).

KunstWerkt kijkt terug op twintig jaar kunstenaars en hun flesontwerpen. Naast de twintig flessen wordt ook ander werk van de betrokken kunstenaars getoond. Zo kunt u zien hoe het vrije beeldend werk van de kunstenaars aansluit bij hun flesontwerp.

Jacques Tange
Aldo Hoeben
Marita Beukers

Marita Beukers | 5 mei t/m 30 juni 2024 | Jenevermuseum Schiedam

Marita toont in de Melcherszaal van het ­Jenevermuseum een uitgebreide selectie van haar werk.

Haar collages zijn zoektochten naar nieuwe en spannende werelden, zonder haar gevoel voor compositie te verloochenen. Elke collage heeft een eigen verhaal. Recent maakt ze ook schilderijen die soms ook weer gecombineerd worden met foto’s.

Feestelijke opening zondag 5 mei om 13.30 uur met de uitreiki­ng van de Vriendenfles 2024 aan burgemeester Harald Bergmann.

Het Nationaal Jenevermuseum Schiedam heet je van dinsdag t/m zondag van 11.00 tot 17.00 uur van harte welkom in de Melcherszaal, Lange Haven 74, 3111 CH Schiedam.

www.jenevervrienden.nl

Deze twee tentoonstellingen zijn het resultaat van een samenwerking tussen KunstWerkt en het Nationaal Jenevermuseum Schiedam. Ze bieden een kijk op het gevarieerde aanbod van 20 jaar beeldende kunst in Schiedam.

donderdag, 2 mei, 2024 tot zondag, 26 mei, 2024

• Opening "Kunst op de fles"

zo 5 mei, 17:00

Opening door burgemeester Harald Bergmann.

• Finissage "Kunst op de fles"

zo 26 mei, 15:30

Finissage met muziek i.h.k.v. IDDF Around Town.