Nieuwe Impuls

Het is de traditie van Stichting KunstWerkt om het nieuwe expositiejaar te starten met werk van nieuwe deelnemers. Dit jaar verwelkomen wij Tilly Heijster, Maljaard (Anne Bronsveld) en Ahrend van Ipenburg.

Tilly Heijster schildert en boetseert in klei sinds 1994. Ze maakt keramische objecten naar thema’s en vormen uit de natuur. Ze toont werkstukken uit meerdere series vanaf '94 tot heden.

Maljaard: Het werk gaat om het werken. Om een relatie aan te gaan met het doek. Tot dat het op zichzelf gaat staan. Het is als het ware alsof je als maker buitenspel word gezet.

De beelden en schilderijen van Ahrend van Ipenburg tonen traditionele onderwerpen, vaak uitgevoerd in niet traditionele materialen. Nostalgie, symboliek, religie, de wereld van de bouwvakker, de huidige wereld en ambachten zijn een inspiratiebron.

zondag, 7 januari, 2018 tot zondag, 4 februari, 2018

• Vooropening "Nieuwe Impuls"

zo 7 jan, 14:30

Vooropening voor Vrienden van de Stichting. De kunstenaars zullen toelichting geven op hun werk en vrienden krijgen, alleen op deze dag, een aantrekkelijke korting.

• Opening "Nieuwe Impuls"

zo 7 jan, 15:30

Opening door Sjef Henderickx, met muzikale omlijsting door 'The Villa' van 14:15 tot 14:30 uur, en van 15:00 tot 15:30 uur door Hans Tonino (laptop) en Ben Stolk (elektrische gitaar en effecten).

• Open dag Ruimte in Beweging

zo 21 jan, 15:00 - 17:00

De open dag van Ruimte In Beweging is tevens de nieuwjaarsreceptie van stichting KunstWerkt. Alle gebruikers van RIB geven acte de présence.

• Finissage "Nieuwe Impuls"

zo 4 feb, 15:00 - 17:00