Het Kwadraat van Nul

Het kan bijna niet anders of de generatie na Nul moet beïnvloed zijn door de ‘objectieve’, steriele kunstwerken van de kunstenaars van de nul-beweging. Vanuit die gedachte werden de deelnemers van stichting Kunstwerkt opgeroepen om werk te tonen dat misschien nooit gemaakt zou zijn als de weg ertoe niet door Nul gebaand was geweest.

Het hele scala – van potloodpunt op papiervel, via ruimtelijk werk tot de meest geavanceerde multimediale installatie – kon hiervoor in aanmerking komen: Marita Beukers, Inge van Haastert, Pim van Halem, Aldo Hoeben, Henny van Leeuwen, Astrid Meijer, SAGE, Gerard van Soest, Rob van der Ven en Karin de Visser reageerden op de oproep: In hoeverre de nul- principes met de 21ste-eeuwse Nieuwe Media (weer) aan de oppervlakte komen, kunt u met eigen ogen aanschouwen in Pand Paulus.

zondag, 18 september, 2011 tot zondag, 9 oktober, 2011