Opening met een drankje en een openingswoord door Anke Bodewes.
Solo als Groep

een solotentoonstelling van Inge van Haastert
Lang nadat mijn klasgenoten van de kunstacademie hun eigen weg hadden gevonden doolde ik nog rond. Ik liet mij door alles en nog wat inspireren. Dat maakte mijn werk niet gelijk herkenbaar als zijnde van mij. Het leek meer op een verzameling eenlingen op een groepsexpositie. Veel later ontstond een samenhangend oeuvre waarbij alle diversiteit op zijn plaats viel. Bij deze tentoonstelling breng ik werk uit vroegere periodes samen met recenter werk.
De expositie is aangepakt als een tafelschikking; de plaatsen zijn zo gekozen dat ieder schilderij een fijne eigen plek heeft maar dat er ook onderling verrassende gesprekken en relaties kunnen ontstaan. Associatief door elkaar gehangen, bieden de werken een rijker en completer verhaal dan in chronologische volgorde.
“Als een groepsexpositie
in mijn eentje.”
Periode
Agenda
-
Opening "Solo als Groep"
zo 19 jul, 15:30 -
Rondleiding "Solo als Groep
zo 26 jul, 15:30Rondleiding in de expositie door de kunstenaar zelf.
-
Finissage "Solo als Groep"
zo 9 aug, 15:30De kunstenaar is aanwezig en geeft op deze laatste dag antwoorden op vragen uit het publiek.