Natuurgeweld(ig)

Zes kunstenaars verkennen ieder op hun eigen manier het krachtveld van natuur, mens en civilisatie. 'Natuurgeweld(ig)’ toont zowel fragiliteit als onstuitbare (strijd)kracht.

Door deconstructie en reconstructie van natuurvormen, menselijke creaties, planten en dieren schept elke kunstenaar een uniek universum dat zowel ontroert als ontzet.

Astrid Meijer
Caroline Peters
Ilse Kauffman
Karin de Visser
Lisa van Noorden
Sasha Zuidam

donderdag, 8 augustus, 2024 tot zondag, 1 september, 2024

• Muzikale opening "Natuurgeweld(ig)"

zo 11 aug, 15:30

De tentoonstelling wordt op Natuurgeweld(ige) wijze met een ritueel geopend door de zes kunstenaars. Geniet ook van de prachtige Amazone muziek van Julio Pimentel en vrienden. Met hun handgemaakte percussie-, snaar- en ritme-instrumenten, zoals de Berimbau, Tabla, Caxixi, Agogo en Pote Udu brengen Julio's meeslepende natuurritmes je in een trance.

• Duo Selma Lagewaardt & Hans Tonino

zo 18 aug, 15:00

Selma, dichter en schrijver, put uit de natuur als constante inspiratiebron. Hans verrijkt haar gedichten met een abstract geluidsdecor en korte interludes op dwarsfluit, perfect op elkaar afgestemd.

• Walk & Talk

do 29 aug, 14:00 - 17:00

Geïnteresseerden worden uitgebreid geïnformeerd over technieken, het maakproces en de verhalen achter de kunstwerken.

• Drawing after Nature

zo 1 sep, 13:00 - 15:00

Naaktmodel en natuurelementen, voor beginners en gevorderden. Neem je schetsblok en tekenmateriaal mee. Entree €15,- incl. koffie en thee.  Aanmelden via onze Eventbrite.

• Finissage "Natuurgeweld(ig)"

zo 1 sep, 15:30

De laatste kans om de tentoonstelling te ervaren in aanwezigheid van alle kunstenaars.