30 JAAR Stichting KunstWerkt

Voor KunstWerkt, opgericht in 1991, was het jaar 2021 een jubileumjaar! Enkele hoogtepunten van dat 30-jarig jubileum waren, behalve de ‘reguliere’ tentoonstellingen, unieke samenwerkingsverbanden met andere Schiedamse organisaties. Met name: het evenement ‘Beeldige taarten’, de expositie ‘Toch maar mooi gemaakt’, het Stipendium ‘Andere Ogen’ en de bijzondere expositie ‘Van Fles naar KunstWerkt’ in het Jenevermuseum.

Als finale verscheen er een Schiedam-editie van het (Rotterdamse) culturele magazine ‘Puntkomma’. Op 27 november werd het eerste exemplaar uitgereikt aan burgemeester Lamers. Op dezelfde dag werd ook nog een andere jubileumtentoonstelling geopend: ‘Van de appel en de boom’, een knipoog naar de toekomst van KunstWerkt.

Hier ziet en hoort u er meer over:

Het Jenevermuseum heeft 8 kunstenaars van de jubileumtentoonstelling geïnterviewd:

Download ook de PDF-pictogram digitale catalogus die speciaal voor de jubileum-expositie 'van Fles naar KunstWerkt' is samengesteld.