Re/Generation - Het Experiment II

Re/Generation is een dynamische tentoonstelling waarin jij als toeschouwer wordt meegenomen in het maakproces van een nieuwe generatie kunstenaars. De werken bevragen en onderzoeken symbiotische structuren tussen materiaal en organisme en gaan voorbij de traditionele kijk op kunst door te maken ‘met’ boven het maken ‘van’ te verkiezen.

De kunstenaars werken onder andere samen met fungi, scoby (bacteriële cellulose), cyanotypie, en geografische entiteiten zoals de zee. Ze onderzoeken het belang voor het behouden van herinneringen, het verband tussen ‘afval’ en materiaal, de tekortkomingen van digitale productiemethoden, en maken structuren zichtbaar die anders verborgenblijven voor onze menselijke waarneming.

Tijdens de tentoonstelling vinden er actieve workshops, collectieve lees-sessies en panelgesprekken plaats waarvoor het publiek zich kan inschrijven. Op deze manier ontvouwt het thema Re/Generation zichzelf in meervoudige vormen waarin jij als toeschouwer wordt meegenomen naar de wortels van het werk om uiteindelijk onderdeel te zijn van het bestaan.

Conor Croasdell
Jasper van den Ende
Moritz Liedtke
Esther Maij
Mick Santman
Anne Visser
Vincent Zanni
Jake Lalor Zakrzewski

Benieuwd naar de activiteiten? Houdt deze website in de gaten. Meer informatie en inschrijflinks volgen z.s.m.

donderdag, 19 oktober, 2023 tot zondag, 12 november, 2023

• Opening 'Re/Generation'

zo 22 okt, 15:30
  • Workshop 'Decaying Thought's'

za 28 okt, 13:00 - 14:30

Workshop 'Decaying Thought's' door Esther Maij, 7 deelnemers
    In deze workshop leer je hoe je paddenstoelen kweekt met paddenstoelen-broed op papier. Neem een boek mee, zoals een roman, notitieboekje of dagboek, waar je paddenstoelen op wil laten groeien. Als de boeken langzaam vergaan, verliezen ze hun leesbaarheid. Naarmate de boeken in de loop van een maand veranderen, verandert ook onze band met de inhoud.

Aanmelden a.j.b. onder vermelding van naam workshop

“There is no regeneration without degeneration. Ideas need to decompose in order for new ones to arrive. Let them disintegrate and give life to new ideas.”
    Mycelium Teachings and the Arts, 2023

www.esthermaij.com

• Workshop 'Scobyosa round the table: beyond the beverage'

zo 5 nov, 12:00
    Symbiose is een prachtige dans tussen organismen. Hoewel we allemaal symbiose ervaren in het dagelijks leven, nemen we niet vaak de tijd om na te denken over de onderlinge verbondenheid van alles om ons heen.
    Kombucha is meer dan een drankje: het heeft eigenschappen die een breed scala aan toepassingen hebben en prikkelt verschillende zintuigen. Tijdens 'beyond the beverage' leidt Anne Visser je door een zintuiglijke ervaring van de veelzijdigheid van Kombucha aan de eettafel, waarbij ze eetbare producten en schoonheidsrituelen introduceert uit één en dezelfde cultuur!

It all starts with a mother: Introductie SCOBY
    Consuming cultures: