Maria

Twee jaar geleden presenteerden elf kunstenaars in Rotterdam en in Schiedam ‘One step beyond’. Een zoektocht naar meditatieve en spirituele bewustzijnservaringen uit alle windstreken.

'Heilige kracht & oneindige goedheid.
Een vrouwelijke kijk op religie'

Nu onderzoeken deelnemers van KunstWerkt, deelnemers van het Rotterdamse collectief Karmijn en een aantal gasten het fenomeen Maria. De meest afgebeelde vrouw in de geschiedenis van de beeldende kunst. Wat betekent zij in de eenentwintigste eeuw voor deze veertien hedendaagse kunstenaars?

Judith Aardse, Marita Beukers, Ron Blom, Ilona Bruins, Kaije Feenstra, Willem van Hest, Annejole Jacobs, Manuel Kneepkens, Lara Muradjan, Magriet Mostert, Margot Rijven, Jolanda Setz, Diet van Velzel & Vera Whistler

Zie ook www.deontmoeting.eu

zondag, 16 juli, 2023 tot zondag, 6 augustus, 2023

• Opening 'Maria'

zo 16 jul, 15:30

Opening door initiatiefnemer willem van hest.

• Finissage 'Maria'

zo 6 aug, 15:30

Startend met een Mariaritueel daarna ‘Holy Mother' een column van Arjen Baas, ‘Maria/Maryam in de Koran’ een voordracht door Marianne Vorthoren en afsluitend een gesprek met de kunstenaars, Arjen en Marianne.