Het Experiment

Met ‘Het Experiment’ geeft KunstWerkt jonge, recent afgestudeerde kunstenaars van de Willem de Koning Academie in Rotterdam de kans om hun werk te tonen. Drie kunstenaars zijn geselecteerd voor een Artist in Residence (AiR) van een maand op 'De Kabouter', het atelierschip* van de Schiedamse Molenstichting. Gedurende deze periode krijgen ze de beschikking over zowel een werkplaats als een werkbudget.

De expositie wordt geopend met eerder gemaakt werk. In de weken daarna groeit en vergroeit de expositie met nieuw werk dat tijdens de residence op De Kabouter wordt gemaakt. Deze kunst is in de expositieruimte van KunstWerkt te zien én in De Kabouter.

*   Tegenover molen ‘De Palmboom’, Noordvest 34

Tijdens de tentoonstellingen worden verschillende activiteiten georganiseerd. Zie deze website, Facebook en Instagram voor de meest actuele informatie.

Paul Mogwitz, 1997 Germany
Characteristics and the subconscious familiar are transferred into a body of works that are often connected to the anthropomorphization and mystification of the known.

Sachia Pereira-Stolle, 1991 Nederland
Builds installations as a backdrop for caricatures made of animal costumes. The relationship between caricatures, customs, hierarchies and other power structures are a recurring theme.

Donatas Tretjakovas, 1999 Lithuania
The core of his artistic practice is formed by a spontaneous approach to the material and interaction with the context through the language of visual poetry.

zondag, 4 september, 2022 tot zondag, 25 september, 2022

• Opening 'Het Experiment'

zo 4 sep, 15:30

Opening door Paul en Donatas.