Zwartgeblakerd

Jonge spruiten groen op dekens van as geven ons hoop. We graven prehistorische vuurplaatsen op om onze voorouders te leren kennen. Rookafdrukken van handen in grotten bewijzen dat wij mensen er lang geleden al waren en laten zien hoe wij probeerden de wereld te begrijpen. Verbrande bibliotheken en boeken zijn voor ons een teken voor het verlies van cultuur.

'Vuur vernietigt en uit vuur ontstaat leven.'

Vuur laat sporen na van onze geschiedenis. Ons hedendaagse leven krijgt kleur en betekenis op de restanten van ons verleden. Geblakerde industriële gebouwen conserveren ons verleden en zijn tegelijkertijd een plek waar wij graag onze latte macchiato drinken.

De expositie ‘Zwartgeblakerd’ bestaat uit kunstwerken die verwijzen naar sporen van vuur waarin we onze geschiedenis herkennen en waarin we zoeken naar nieuwe symbolische betekenissen.

I.v.m. de maatregelen rondom het coronavirus kunt u vóór uw bezoek een gratis kaartje aanschaffen via Eventbrite. Per tijdvak van 30 minuten zijn er 4 bezoekers welkom.

Helaas is een reguliere opening in Ruimte in Beweging nog niet mogelijk. De organisatoren hebben een mooi alternatief bedacht waarmee iedereen er toch bij kan zijn -op afstand- . Met beschouwingen op de expositie door Hugo Bongers. Download de volledige tekst hier.

De kunstenaars hebben ook een video gemaakt waarin ze zichzelf en hun werk voorstellen. Zo kunt u goed voorbereid de expositie bezoeken.

Kunstenaars
Judith Aardse Delft
Gerrit Bruins Schiedam
Diederik Klomberg Schiedam
Ton Krijnen Den Bosch
Jolanda Peeters Delft
Irma Rengur Vlaardingen

vrijdag, 16 april, 2021 tot zondag, 9 mei, 2021

• Opening

vr 16 apr,

Ter vervanging van de traditionele opening hebben de kunstenaars een video gemaakt waarin ze zichzelf en hun werk voorstellen.