Van de appel en de boom

Stichting KunstWerkt viert dit jaar haar 30-jarig jubileum. In die 30 jaar bood KunstWerkt artistiek onderdak aan tal van professionele kunstenaars. Sommige bleven, andere trokken verder.

KunstWerkt beweegt mee en kijkt met een open blik naar de toekomst. Dat heeft geleid tot een bijzondere expositie als afsluiting van het jubileumjaar. Acht kinderen van (ex)deelnemers laten zien hoe ver de appel van de boom viel.

Nina Fernande
Mathijs Gootjes
Hansje van Halem
Arne Hendriks
Helle Monne Huisman
Sigrid Klop
Madison Pollard
Hannah Staal

Tijdens de gewone openingstijden vragen wij u bij de ingang uw corona QR-code te laten scannen. Kunt u dit toegangsbewijs niet laten zien dan bent u verplicht een mondkapje te dragen. Zonder deze maatregelen mogen wij u geen toegang verlenen.

De officiële opening van de tentoonstelling in het Wennekerpand is, i.v.m. de coronamaatregelen alleen voor genodigden.

De hele middag is er gelegenheid om de tentoonstelling in de Boterstraat te bezoeken tijdens een vooraf te boeken tijdslot via Eventbrite Er is (hier) geen openingshandeling maar we maken het wel gezellig.

De finissage is alleen toegankelijk met een geldige QR code. U kunt vooraf een gratis kaartje aanschaffen via deze Eventbrite (link volgt na 6 december (o.v.)).

vrijdag, 26 november, 2021 tot zondag, 19 december, 2021

• Opening 'Van de appel en de boom'

za 27 nov, 15:00

Officiële opening van de expositie door Burgemeester Cor Lamers van Schiedam in het Wennekerpand. Tevens uitreiking van het eerste exemplaar van een speciale thema-editie van het culturele blad 'Puntkomma' over het KunstWerkt-jubileum en de beeldende kunst in Schiedam. I.v.m. de coronamaatregelen alleen voor genodigden.

• Opening 'van Fles naar KunstWerkt'

zo 28 nov, 15:30

Opening  door Diederik von Bönninghausen, directeur van het Jenevermuseum en Arjen Baas, voorzitter van st. KunstWerkt. Met een voordracht door dichter Kees Plaisier en zang van Martine de Heij. Kom op tijd i.v.m. beperkte capaciteit van de zaal!

• Gratis rondleiding 'van Fles naar KunstWerkt'

zo 12 dec, 14:00

Aanmelden via het Jenevermuseum

• Gratis rondleiding 'van Fles naar KunstWerkt'

za 18 dec, 14:00

Aanmelden via het Jenevermuseum

• Finissage 'Van de appel en de boom'

zo 19 dec, 15:30

Kunsthistorica Cilia Batenburg interviewt een aantal exposerende 'appels' èn de 'bomen', waarvan de 'appels' afkomstig zijn.