In Beweging

Sinds st. Kunstwerkt in Ruimte in Beweging exposeert zijn het contact en de ideeëen gegroeid. Ondanks het feit dat de beeldende kunstwereld een andere is dan de danswereld gaan we voor deze tentoonstelling tóch, voor het eerst, écht samenwerken.

In de expositieruimte tonen we werken van zeven beeldend kunstenaars waarin beweging centraal staat. Beweging van de bezoeker, beweging van het werk, de illusie van beweging en daadwerkelijke beweging.

Daarnaast experimenteren we met het samengaan van dans en beeldende kunst. Een choreograaf en een beeldend kunstenaar zetten hun individuele middelen in, een danser en een videoprojectie, voor een gezamenlijke performance.

Aldo Hoeben Interactie tussen kunst en publiek.

Walter BrokxBewegend beeld.

SAGEOp de grens van taal en beeld, waarbij soms het beeld en soms de taal het voortouw neemt.

Nico ParlevlietVerandering, beweging en het speelse, toevallige element daarin.

Michiel van BakelMenselijke waarneming, tijd, desoriëntatie en instabiliteit.

Diederik KlombergMenselijke perceptie en hoe je die kan beïnvloeden.

Rob van der VenDe mens of eigenlijk het menselijk gedrag.

Liat MagnezyChoreograaf

Federica PanarielloDanser

zondag, 26 mei, 2019 tot zondag, 23 juni, 2019

• Opening

zo 26 mei, 15:30
  • Experimentele week

ma 3 jun, 13:00 - 15:00

Van 3 tot 7 juni wordt er geëxperimenteerd met het samengaan van dans en beeldende kunst. Een choreograaf, Liat Magnezy, en een beeldend kunstenaar, Aldo Hoeben, zetten hun individuele middelen in, een danser en een videoprojectie, voor een gezamenlijke performance.

Deze hele week is publiek welkom tussen 13.00 en 15.00 uur.

• Finissage

zo 23 jun, 15:00

Met om 15.00 uur de uitvoering van de experimentele beeldende dansperformance waar van 3 tot 7 juni aan is gewerkt. Een choreograaf, Liat Magnezy, en een beeldend kunstenaar, Aldo Hoeben, zetten hun individuele middelen in, een danser en een videoprojectie, voor een gezamenlijke performance.

Na afloop een (her)nieuw(d)e traditie: Een kunstenaarsinterview onder leiding van Cilia batenburg.