De Ontregeling

De Ontregeling is een proces dat door de twee kunstenaars is gestart in een gezamenlijke huiskamer van ouderencentrum Frankeland in Schiedam.

In nauw contact met de bewoners onderzochten zij de beleving van de ruimte in relatie tot wie zij zelf zijn. Samen legden ze al tekenend zaken bloot. De resulterende tekeningen werden fysiek en door projectie geïnstalleerd in de huiskamer waardoor ze de ruimtebeleving veranderden en ontregelden. De bewoners en het personeel, die het proces 2 dagen meemaakten, deelden hun ervaring met de kunstenaars.

De installatie zal kaal te zien zijn in Ruimte in beweging en daarmee de huiskamer, alhoewel onzichtbaar, ook. Op deze manier kan elke bezoeker de ontregeling ervaren.

Jeannette Eisses
Jeannette, uit Enkhuizen, werkt onderzoekend en ervaart het werkproces als hoofdbestanddeel van het kunstwerk. Esthetiek werkt ook mee in elk onderzoek. Zie 'Vergeet ons niet' en 'Uit de meisjesschool geklapt' op www.dekinderafdeling.nl

Annemarie van Ulden
Annemarie, uit Schiedam, werkt in verschillende richtingen, ook vaak onderzoekend. Ze tekent o.a. portretten in opdracht en is actief in kunsteducatie voor het basisonderwijs.

Tijdens deze eerste samenwerking ontdekten ze een nieuwe wereld bij de ouderen en hoe mooi zij elkaar aanvullen.

zondag, 18 maart, 2018 tot zondag, 15 april, 2018

• Opening

zo 18 mrt, 15:30

RijmR, die rapt vanuit het hart, zal ‘de verandering’ performen.

• Finissage

zo 15 apr, 15:00

Tekenworkshop v.a. 15.00 uur voor geïnteresseerden. Aanmelden via secretariaat@stichtingkunstwerkt.nl