Mirjam Boomert

Meisje met hoed 3

About

Mirjam Boomert (1965, Vlaardingen) is autodidact kunstenaar-muzikant en werkt veelal vanuit haar Verbeeldingsatelier in het Vlaardingse havengebied. Textiel, in z'n breedste vorm, hergebruik, fotografie en teksten zijn de belangrijkste pijlers voor haar werken.

"Door goed m'n zintuigen te gebruiken probeer ik het moment te vangen. Door het ontleden van een materiaal, een tekst, een situatie, kun je niet anders dan stilstaan bij het moment; wat zie en voel je eigenlijk? De modellen van mijn foto's kijken ietwat vervreemd in of langs de camera, alsof ze zich afvragen waarom ze er zijn, ze proberen de kijker mee te nemen in hun werkelijkheid. Het liefst zou ik zelf ook verdwijnen in het moment."

Exposities