Urban Sketching in Schiedam

Urban Sketching is: tekenen op lokatie, binnen of buiten. Direct vastleggen wat wordt geobserveerd op plekken waar we leven en plaatsen die we bezoeken. Na meer dan 7 Sketch Crawls in Schiedam zijn nu ruim 80 tekeningen te zien, gemaakt door tekenaars van diverse niveaus en leeftijden.

Sketch Crawls worden georganiseerd om de eenzame tekenactiviteit om te zetten naar een groepsactiviteit. Binnenkort is het 10 jaar geleden dat Urban Sketching werd opgericht. Dit wordt in juli gevierd in Amsterdam met meer dan 1000 tekenaars van over heel de wereld. Stichting KunstWerkt geeft op geheel eigen wijze aandacht hieraan door 3 weekenden lang een getekend Schiedam op de kaart te zetten. Kom kijken of jouw straat of huis is vastgelegd op papier!

Kom tekenen en hang ook jouw tekening aan de muur! Pen en papier liggen klaar.

Toon de wereld, één tekening tegelijk!
Andie Wieringa
Annemarie Zierikzee