Couples

Wat is een 'couple'? Zoeken we dit Engelse woord op dan vinden we de vertaling 'paar' en de definitie: 2 mensen, dieren of dingen. Het werkwoord 'to couple' heeft, net als in het Nederlands, de betekenissen koppelen, paren, (aan elkaar) schakelen. En in de kunst, wat bedoelen we dan als we het hebben over 'couples' of paren?

Samensteller Yvon Koopman: “Op een gegeven moment vond ik 2 takjes, die qua vorm bij elkaar hoorden, een 'couple'. Ja, dan ga je anders kijken en dient zich vanzelf een volgend 'couple' aan.” Zo ontstond het idee voor deze tentoonstelling. Koopman nodigde 3 kunstenaars en een kunstenaars-'couple' uit om, geïnspireerd door het thema 'couples', in uitstraling en thematiek bij elkaar passende en horende werken te tonen.

Marita Beukers fotocollages
Cora Moret schilderijen en beelden
SAGE pogingen tot poëzie
Andie Wieringa assemblages
Yvon Koopman objecten

Gedurende de expositie wordt het publiek uitgenodigd om met 'couple XXL' van SAGE op de foto te gaan. Foto’s die met de hashtag #stkunstwerkt gepost worden op facebook of instagram delen we op de facebookpagina van stichting KunstWerkt.

zondag, 11 augustus, 2019 tot zondag, 8 september, 2019

• Opening & trouwerij

zo 11 aug, 15:30

De opening krijgt een extra dimensie doordat een echt 'Couple' trouwt in de tentoonstelling!
    De ceremonie wordt om 16:00 uur verricht door Buitengewoon Ambtenaar van de Burgerlijke Stand Kathy Korporaal-Huitema.

• Finissage

zo 8 sep, 15:00

Met Jan Klaassen & Katrijn door Martin Soeters en een kunstenaarsgesprek onder leiding van Cilia Batenburg.