Rooting Inbetween

'Rooting Inbetween' is het 2e deel van het project ‘Rooting’ dat vorig jaar, in Remagen, Duitsland, is gestart. Dit rondreizend kunstproject is bedoeld als een creatieve connectie tussen kunstenaars uit diverse landen en verschillende achtergronden die samen dit thema onderzoeken.

‘Rooting’ is een metaforisch concept waarbinnen op verschillende manieren het gegeven 'identiteit' wordt onderzocht. Rooting kan zowel op sociale als individuele identiteit reflecteren en ook met de natuur en ruimte objectief en subjectief verbonden zijn. Dit project is een manifest van de hedendaagse kunst gebaseerd op ervaringen, achtergronden en wortels.

Rommert Boonstra (NL), Brian Decay (NL), Nina Dreyer Henjum (NO), Ali Hamadi (AL/NO), Wilma Kun (BR/NL), Zhanhong Liao (CN/NL), Marc Muller (DE/NL), Harry Schumacher (NL)

zondag, 12 november, 2017 tot zondag, 10 december, 2017

• Opening "Rooting Inbetween"

zo 12 nov, 15:30

Na een kort openingswoord door deelnemende kunstenaars, een performance van Ali Hamadi en Nina Dreyer Henjum met live painting.

• Artist Talk

za 25 nov, 15:30 - 16:30

'Through the art to think about Identity' door Wilma Kun

• Ukeleleworkshop

zo 26 nov, 14:30 - 16:00

‘from different roots' door Marjan de Wilt (co-creator/theater/muziekmaker).

We spelen/zingen verschillende werelddeel specifieke liedjes (Afrika, Amerika, Europa, India, etc.) en ondernemen een muzikale zoektocht. Wat zijn typische klanken? Wat is de achtergrond? Iedereen kan meedoen, zingen, spelen, dansen, voelen, kijken, luisteren, strummen etc.

Kosten 7,50 euro p.p.
    Opgeven via m.dewilt59@gmail.com

• Artist Talk

zo 26 nov, 16:15 - 17:00

'Mijn wortel’ door Zhanhong Liao

• Finissage "Rooting Inbetween"

zo 10 dec, 15:30

Afsluiting met Tango Experience.