Occasionally Colour

Zwart en wit, kleuren waarover de  meningen uiteen lopen. Ze zouden hard, onnatuurlijk en gevoelloos zijn. Als we kijken naar de wetten van de natuurkunde bevat wit licht alle kleuren van de regenboog. Zwart bestaat volgens deze wetten uit het allesomvattende niets. Zwart is dan ook geen kleur volgens wetenschappers en filosofen.

Dat zwart en wit, vermengd tot grijstinten of geaccentueerd met een kleurtoets wel degelijk zacht, rond en intens kunnen zijn, wordt bij deze  expositie duidelijk zichtbaar.

Karin van As, Sjef van Duin, Inge van Haastert, Tilly Heijster, Astrid Meijer, Herman Moscoviter, Bert Mulder, Inez Odijk, Renate van Opdorp, SAGE, Mirjam Torongo, Tineke Weber, Frans de Winter, Sasha Zuidam

Occasionally Colour is thematisch verbonden met  de tentoonstelling A Hint of Colour bij Galerie E.M.

zondag, 3 september, 2017 tot zondag, 1 oktober, 2017

• Opening "Occasionally Colour"

zo 3 sep, 15:00

Feestelijke opening door Julia Snikkers

• Rondleiding "Occasionally Colour" en "A Hint of Colour"

zo 17 sep, 15:00 - 17:00

Rondleiding door de twee exposities "Occasionally Colour" en "A Hint of Colour" in Ruimte in Beweging en Galerie E.M.

• Muzikale lezing door dj Gijs van Rij

zo 24 sep, 14:00 - 16:00

In samenwerking met bibliotheek Schiedam.

• Kinderworkshop "Occasionally Colour"

wo 27 sep,

In samenwerking met KomKids.

• Finissage "Occasionally Colour"

zo 1 okt, 15:00