Kunst Werkt al 25 jaar

In oktober 1989 namen 5 Schiedamse kunstenaars het initiatief tot de oprichting van een stichting die het culturele klimaat in Schiedam een nieuwe, noodzakelijke Impuls zou geven.

Na ruim een jaar van voorbereiding, waarin andere kunstenaarsinitiatieven in verschillende steden werden bezocht, statuten opgesteld en bestuursleden gevonden, werd met ondersteuning van de gemeente Schiedam, op 23 januari 1991 de Stichting KunstWerkt in het Stedelijk Museum Schiedam officieel opgericht. Zonder de inzet van veel andere kunstenaars en vrijwilligers was de stichting niet wat ze nu is!

De tentoonstelling laat van iedere kunstenaar één werk uit de negentiger jaren zien maar vooral nieuw werk.

Inge van Haastert: Schilderijen
Peter Hellemons: Foto's en Boek
Sjef Henderickx: Tekening en beelden
Henny van Leeuwen: Aquarellen
Martin Moesman: Schilderijen

zondag, 13 maart, 2016 tot zondag, 10 april, 2016

• Opening "Kunst Werkt al 25 jaar"

zo 13 mrt, 16:00

Feestelijke opening door drs. Harry de Vries, bestuurslid van het eerste uur.

• Extra opening "Kunst Werkt al 25 jaar"

ma 28 mrt, 13:00 - 17:00

De expositie "Kunst Werkt al 25 jaar" is ook op paasmaandag open voor publiek

• Finissage "Kunst Werkt al 25 jaar"